miercuri, 4 martie 2015

De saptamana trecuta

Sunt in urma, mereu in urma, incepe sa ma deranjeze, deci sa actualizam lucrurile. Saptamana trecuta am mers ca fetele la muzeu, dupa 3 ore eu am iesit cu senzatia ca nu mai tin minte nimic, si iar cu ideea ca daca vrei sa tii minte ceva, uitat-te la un singur tablou, si apoi pleaca acasa!
Am fost la Belvedere(Oberes Belvedere) sa vedem in principal expozitia Gustav Klimt, o singura sala destul de mica si nu plina ochi de picturi(spre dezamagirea Iuliei). Celebrul Sarut, avea un perete doar pentru el, am stat sa-l analizam cam 15 minute, pana doamna care-l pazea a inceput sa se foiasca pe langa noi. Ne-a placut foarte mult" Fritza Riedler", abunda de argintiu si parea vie. Gustav Klimt mai intalnisem noi si la Muzeu de Arta, sunt cateva picturi pe un perete, dar vroiam sa vedem cea mai celebra pictura, picura care se afla in Viena pe esarfe, genti, vaze, pahare si multe altele. Imi pare bine ca am bifat si obiectivul asta. Am vazut cam toate salile de la Belvedere, Jasper Johns ne-a facut sa ne cam intrebam ce vrea sa zica, Egon Schiele e prea original pentru imaginatia Iuliei, singurul Van Gogh pe care l-am vazut a nemultumit copilul, nu avea nicio floarea soarelui pe niciunde...deci a banuit ca poate nu-i Van Gogh.
Shop-ul nu e nici el prea aprovizionat, ne-am intors acasa doar cu un caiet creativ-Hundertwasser(albumul il aveam de anul trecut):


Nu am avut voie sa facem fotografii, nici ca aveai la ce. Muzeul de Arta, se merita vazut de ajungi in Viena, dar Belvedere, Winterpalais des Prinzen Eugen von Savoyen, clar NU!
Winterpalais a fost o mare, mare dezamagire! Arata ca in poze, dar in fiecare camera, frumoasa, luxoasa, aurie, gasesti cate o "opera de arta"...total fara cap. O camera e plina de boabe de porumb ce are o cusca cu 2 papagali, alta camera are un cap de sarma care vorbeste, alta camera are o mare opera de arta ca un buzdugan ce coboara din tavan, o alta camera prezinta un video cu o femeie plina de sange(aici nu am aprofundat situatia, am trecut repede cu vederea ) , alta camera are niste paturici pe jos, paturi cu pesti, nici ca mi-am dat seama de imprimeu, o alta camera e capitonata cu lemn de brad si arata ca un sopron, alta are o anvelopa mare plina cu apa, iar ca bonus la garderoba o romanca acra. Toate sa vor opere de arta, poate si sunt, dar eu vroiam sa vad picturile si luxul ala opulent, nu opere .

Niciun comentariu: