sâmbătă, 9 februarie 2013

Dragostea in vremea holerei

Este cartea cu numarul patru pe care citesc scrisa de Gabriel Garcí­a Márquez. Trebuie sa recunosc, "A trai pentru a-ti povesti viata" m-a facut sa inteleg mai bine celelalte carti, sa inteleg de unde s-a inspirat pentru anumite personaje, sa inteleg dedicatia de la inceputul cartii "Dragostea in vremea holerei" ..."Pentru Mercedes, fireste,", sotia lui iubita, pe care a asteptat-o ceva timp pana sa acccepte sa-i devina sotie. Cartea in sine are un subiect, aparent ireal(usor obsesiv), el(Florentino Ariza) iubeste, ea(Fermina Daza) il respinge, ea se casatoreste cu cineva bogat, el jura ca o sa o astepte si o asteapta peste 50 de ani, intr-un final raman impreuna intr-o complicitate care seamana cu iubirea, de data asta reciproca. El calca in picioare orice femeie care apare in viata lui, totul in scopul "nobil" ca la final sa fie cu Fermina Daza. O carte buna, o carte pe care am sa o imprumut, inevitabil, si o sa dispara din biblioteca mea , ca multe alte carti care le-am dat si duse au fost. De ce dau in continuare carti? Imi place bucuria din ochii celor care imprumuta carti, vor sa citeasca o carte buna, iar daca pot ajuta , de ce nu? Nu-mi oamenii egoisti, si ii evit...acum e prima oara cand o recunosc:))

3 comentarii:

Sonia spunea...

E foarte faină cartea, iar articolul tău mi-a dat idee de film de weekend. Mulțumesc!

Unknown spunea...

Lasa ca mi-o imprumuti mie :D Si poate ti-o inapoiez :))

Strumful spunea...

Sonia, eu am vrut sa citesc intai cartea, dar am sa vad filmul , curand, sper.
Iulia, iti dai seama ca nu despre tine era vorba, da? TU mereu imi inapoiezi cartile, si in plus esti cumnatica mea, deci....pe tine te iert oricum, daca uiti.